Dnes je nedeľa, 25.september 2022, meniny má: Vladislav, Vladislava
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Návyky správneho stravovania. Dajte si pozor na tajných nepriateľov v jedle

február 08, 2022 - 14:00
Sme to, čo jeme. Vyvážené stravovanie je kľúčom k zdravému životnému štýlu. Všetci chceme vyzerať zdravo a najmä sa cítiť vo svojom tele komfortne. So zdravou stravou ide ruka v ruke aj dostatok pohybu, ktorý sa osvedčil omnoho viac ako drastické diéty. Majme sa rady a dbajme na správnu a vyváženú stravu.
Foto: 
shutterstock

Myseľ možno oklameme, ale telo nie. Pravidelná strava a menšie porcie sú základom zdravého stravovania. Kalórie sa tak postupne rozdeľujú do celého dňa. Zatiaľ čo pri veľkých nárazových porciách si naše telo vytvára zásoby, čoho dôsledkom je nezdravé priberanie. 

Taktiež by sme sa pri jedení mali na naše jedlo sústrediť a nejesť „nevedome“ pri televízii či počítači. Keď sa na jedlo nesústredíme, zjeme oveľa viac, ako je potrebné. Dôležitý je aj dostatočný spánok, pretože keď sme nevyspatí máme tendenciu jesť viacej. Z únavy sa ale nevyjeme! Podobne ako zo stresu. Zajedanie stresu čokoládou, či inými nezdravými potravinami nášmu telu rozhodne neprospieva. 

Skrytí nepriatelia v jedle 

Niektoré potraviny sa na oko tvária ako naši zdraví priatelia. Nápis a ilustrácie na etikete zahŕňajú názvy zeleniny či ovocia. V skutočnosti výrobok obsahuje len množstvo kalórií, sladidlá či cukry.  Preto by sme si mali dať pozor na nasledujúce kalorické a nie veľmi zdravé potraviny. 

  • Ovocné jogurty – skutočné ovocie väčšina týchto jogurtov ešte nevidela. Preferujte radšej biely jogurt s medom alebo domácim džemom. 
  • Kečup – na etikete je toľko paradajok, že sa nám kečup môže zdať ako zdravý výrobok. Obsahuje však minimálne 20 percent bieleho cukru. 
  • Dresingy – cesnakový, bazalkový, chilli...radi si nimi ochucujeme zdravé šaláty. Pravdou je, že dresingy obsahujú nadpriemerné množstvo kalórií. 
  • Mϋsli a proteínové tyčinky – mnoho z nás konzumuje mϋsli a proteínové tyčinky s čistým svedomím. Možno nám dodajú energiu a zaženú hlad na istú dobu, ale za to takisto obsahujú priveľa kalórii. 
  • Biele pečivo – v našej kultúre sa považuje za základnú každodennú potravinu. Možno vás zasýti, ale nemá takmer žiadne nutričné hodnoty. Biela múka a cukry vám jedine zabezpečia pár kíl navyše. 

- - Inzercia - -